Βιογραφικό Σημείωμα (Σύντομο)

Ατομικά στοιχεία :

            Δρ. Λάζαρος Α. Βλαχόπουλος

Εθνικότητα: έλληνας

Τηλ.  : +306976188893

email : vlachopoulos@hotmail.com

Ψυχολογικές σπουδές :

            Πτυχίο Ψυχολογίας - Α.Π.Θ., 1995 (Άδεια άσκησης επαγγέλματος Ψυχολόγου, Υπ. Υγείας, 1995β).

            Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Σχολική & Εξελικτική Ψυχολογία, Α.Π.Θ., 1998 ("Νευροψυχοφυσιολογία της γνωστικής ανάπτυξης").

            PsyD (prof. doct.) School Psychology (US / TC&U / 2000)

            PhD (European doct.) στην Κοινωνική Ψυχολογία (Θανατο - Ψυχολογία), Παν/μιο Masaryk University / Faculty of Social Studies / Brno / Cz Republic, 2009 (“Η απώλεια στη σχολική ζωή: υποστηρίζοντας το παιδαγωγικό τρίγωνο.").

            Μετά - διδακτορικό δίπλωμα στην Ψυχοφαρμακολογία (Prescribing Psychologists’ Register, USA – 2010).

 

Ψυχοθεραπεία & Συμβουλευτική / θεραπευτικά μοντέλα :

            Adv. Psychotherapy (εκλεκτική και συνθετική) diploma (Stonebridge Associated Colleges, 2005a) – ASET Level 4.

            Diploma  Συμβουλευτική πένθους & θρήνου (SAC, 2006) – ASET L.3

            Higher International Diploma Ψυχοθεραπεία / Υπνοθεραπεία (School of Natural Health Sciences / UK, 2008).

            Therapeutic Counseling Diploma (SNHS, 2009)

            Diploma in Homeopathy (SNHS / UK, 2011)

            Diploma in B.F. Essences (DBF /Ind. ARTI 2016)

 

 Εκπ/κές σπουδές :

            Παιδαγωγική Ακαδημία Μυτιλήνης, 1989.

            PgCC Ειδική Αγωγή - Παν/μιο της Μάλτας (υποτροφία), 1993.

            Diploma Δραματοποίηση στην Εκπ/ση - Stonebridge Associated Colleges, 2005b

 

Πληροφορική :

            PgCC  “Πληροφορική για εκπ/κούς" – Πρώην Σοσιαλιστική Δημοκρατία Σερβίας, 1990.

            "Προγραμματισμός & Ανάλυση Η/Υ", Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Πληροφορικής, Δράμα 1991 (2ετές πρόγραμμα).

            IT Management, Alison 2016

 

Human resources :

            PgCC  Bilateral Diplomacy / CC: Public Diplomacy (DiploEdu 2006)

            HRM, Alison 2017

           

Γλώσσες / επίπεδο :

            Ελληνικά / μητρική, Αγγλικά / επάρκεια (Cambridge CPE).

Σερβοκροατικά / π.καλά,   Γαλλικά / μέτρια.   

   

Εργασιακή εμπειρία :

            2/1997 - 10/2003 δάσκαλος στην πρωτοβάθμια εκπ/ση (2 έτη Γενική Αγωγή, 3 έτη Ειδική Αγωγή - το ένα προϊστάμενος του Ειδικού Σχολείου Λήμνου, 1 έτος σε Τμήματα μητρικής γλώσσας Ουγγαρίας).

10/2003 - 8/2009 σχολικός ψυχολόγος στο ΚΔΑΥ Δράμας.

            9/2009-6/2012 ψυχολόγος στο 6ο Ειδικό Δημοτικό & 4ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσ/νίκης.

            8/2012-6/2013 ψυχολόγος στο 1ο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο (με λυκειακές τάξεις) Δράμας

            Εαρινό εξάμηνο 2008, visiting lecturer (“Stress Reduction Techniques”) MU/FSS.

9/2014 - 8/2017 Σύμβουλος Β' (ΕΑΕ), ΙΕΠ, αναπλ. επιστ. υπεύθυνος ΣΔΕΥ – ΕΔΕΑΥ

9/2017 – 1/2018 σχολικός ψυχολόγος ΚΕΔΔΥ Α’ Αττικής (ομάδα προσχολικής αγωγής)

2/2018 – 12/2090 ψυχολόγος ΥΠΥΤ (δομές προσφύγων Ελαιώνα & Σχιστού Αττικής)

1/2020 – τώρα, ψυχολόγος ΚΕΣΥ Πιερίας (ομάδα προσχολικής αγωγής)

Πολλές ώρες διδασκαλίας σε Π.Ε.Κ., Κ.Ε.Κ., ΕΠΕΑΕΚ & ΛΑΕΚ (μικτή ικανότητα διδασκαλίας, θρήνο, stress κτλ.)

Part time lecturer (ΣΕΠ), στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (Ψυχομετρία).

ΣΕΠ (1 semester) στο ΕΑΠ, Visiting Lecturer (FSS/MU)

 

Δημοσιεύσεις (ενδεικτικά) :

            "Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα", βιβλιογραφική μελέτη, περιοδικό Ανοιχτό Σχολείο, Φεβρ. 1996.

            "Έρευνα των σχολικών δεξιοτήτων σ’ ένα ειδικό σχολείο", περιοδικό Το Σχολείο και το Σπίτι, Μάρτιος 1998.

            "Εργασιακή Κόπωση", περιοδικό Το Σχολείο και το Σπίτι, Ιούλιος ’98.

            "Rob", case study, κεφάλαιο στο βιβλίο “Children with special needs-some possibilities”, eds Dr. Ch.E.Mizzi, P. Time Lecturer, University of Malta.

            "Εργασιακή κόπωση εκπ/κών", περ. Το Σχολείο και το Σπίτι, Ιανουάριος 1999

            "Έρευνα Γονεϊκής Συμπεριφοράς", περ. Παιδαγωγικό Βήμα Αιγαίου, Δεκ. 1999.

            "Σχολικοί Βανδαλισμοί", περ. Παιδαγωγικό Βήμα Αιγαίου, Δεκ. 2001

            "Μη Γραμμικά Δυναμικά Συστήματα στις Θεωρητικές Επιστήμες",Π.Β.τ.Αιγ., 12/ 2003

            "Ψυχολογικές Πρώτες Βοήθειες", περ. Π.Β.τ.Αιγαίου (2006, τ.61)

            "Τεχνικές διαχείρισης θυμού στα παιδιά", Άπειρο (Ε.Μ.Ε., 2008, τ.4)

            "Χαρισματικά παιδιά", Άπειρο (Ε.Μ.Ε., 2009, τ.5)

            "ΣΔΕΥ-ΕΔΕΑΥ", μια έρευνα (Θέματα Ειδ. Αγ. 2016)

           

            Ανακοινώσεις (ενδεικτικά) (I.Polednova & Λ.Α.Βλαχόπουλος) στο SEERCP (Σόφια, Οκτ. 2009): 1. Σύνδεση Θρήνου & Άγχους (case study), 2. Ψυχομετρική αξιολόγηση της ελληνικής έκδοσης του PSS (Perceived Stress Scale),

            Βλαχόπουλος Λ.Α. (2014), “VGS25, η ανάπτυξη ενός ψυχοθανατολογικού εργαλείου για την υποστήριξη του παιδαγωγικού τριγώνου», ΕΤΕΑΔ, 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο / Δράμα

            Βλαχόπουλος Λ.Α. (2015), «Ο μύθος της Περσεφόνης, ένας πλήρης, θανατολογικά, μύθος» (χρήση στην τάξη), 1ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο / Δράμα.

           

            Επιστημονική επιτροπή σε αρκετά συνέδρια. Επίσης, συγγραφέας αρκετών χρηστικών / παιδαγωγικών παραμυθιών.

           

           

Μέλος :        

International Association of Applied Psychology (IAAP), International Family Therapy Association (IFTA), Prescribing Psychologist’s Register (PPR), International College of Holistic Medicine (ICHM).

­